Zoeken in deze blog

dinsdag 28 februari 2012

Staken op 6 maart ?

Het schooljournaal lag al een week lang ongeopend in het plastic hoesje op tafel. Nu is het vakantie en kom ik er aan toe om het vakbondskrantje te gaan lezen. Het is een special over de komende staking op 6 maart. Je bent niet in je eentje, aanstaande dinsdag in de Arena wordt mooi verbeeld op een poster met een plastic badeendje. Het ziet er uitnodigend uit en ik vraag mij af wie er zullen zijn in de Arena.

Mijn collega's waarschijnlijk niet, gok ik. In de teamkamer tijdens de koffie en de lunch is er met geen woord gesproken over de stakingsplannen. Tenminste niet in mijn bijzijn. Wel kwam er een mail van het bestuur waarin verteld werd dat wie ging staken niet doorbetaald zou worden. Daar overheen kregen we een mail van de GMR dat vroeger bij stakingen de salaris door het rijk niet doorbetaald werden maar nu wel dus dat het inhouden van salaris niet zo voor de hand liggend zou zijn. Daar op is nog geen reactie gekomen.

Ik ben wel bang voor nog meer bezuinigingen. Vorig jaar werden er op onze school verschillende mensen ontslagen en overgeplaatst. Wat hangt ons dit jaar boven het hoofd? Geen idee....Op de website van de vakbond kun je zien in welke plaatsen je op kunt stappen in de stakingsbus naar Amsterdam. Leiden of Den Haag zijn voor mij het dichtst bij. Zal ik gaan of niet? Ik weet het nog niet. Weet iemand van jullie het al?

3 opmerkingen:

  1. Vanuit H gaan ze wel. De scholen zijn gesloten die dag. Toekomst, het lijkt wel of de toekomst voor de huidige regering absoluut niet belangrijk is. Gaan Jannie, en iedereen meenemen die in het onderwijs zit en die de toekomst voor al die kinderen die onze toekomst zijn veilig te stellen. Zij krijgen het moeilijk, maar wij krijgen het nog moeilijker als al die dingen maar doorgaan en doorgaan.
    Het is een afbraak proces wat de huidige regering volgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb gestaakt.De minister van onderwijs wenst in het kader van bezuinigingen de extra lestijden voor bewegingsopvoeding in het kleuteronderwijs af te schaffen zodat ik geen extra lestijden meer heb om kleuterturnen te geven en die lestijden van het totale pakket moeten komen waardoor een niet vastbenoemde collega 12 lestijden aan mij moet afstaan.Triestig voor haar, voor mij en vooral voor de kinderen.Er wordt ook een stakingsdag voorzien op 28 maart in Belgie en gezien ik gesyndiceerd ben, zal ik ook staken om onze verworven rechten te kunnen behouden.

    BeantwoordenVerwijderen